این جریان که از سال گذشته شکل گرفته و ادامهی آن در امسال، با فعالیت بیشتر و از طرفی با شرکتکنندگان بیشتر نیز روبرو شده، موقعیت خیلی خوبی شد برای اینکه افراد علاقمند به این نوع موسیقی بتوانند خودشان را مطرح کنند و از این طریق بهانهای پیدا کنند برای پیشرفت بیشتر.
در اینجا موضوع، موسیقی الکترونیک است، و ارائهی آن تا حدودی (از جهت عدم نیاز به ارکستر یا به طور کلی نوازنده) راحتتر بوده و با بهره بردن از این ابزار، افراد میتوانند بدون هیچ محدودیتی، به این راه وارد شوند. اما از جهت دیگر، نوشتنِ موسیقی و هنر موسیقینویسی را ترقی میدهد و کسانی که در مسابقه شرکت میکنند، بیشتر متوجه این موضوع میشوند (یا شدهاند) که نباید مجذوب تکنولوژی شد.
بلکه نگاه اصلی، آهنگسازیست و این ابزاری است که بهخوبی در دسترسشان است و پیشرفت خیلی بزرگی را در این عرصه به وجود آورده است.
نتیجهی آن هم ترقی خود مسابقه، از سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی بوده و آشکار است که افراد، بیشتر این موضوع را با این معنی درک کردهاند.
از این رو ما در انتخاب نفرات برگزیده، گزینههای بسیار خوبی در مقابلمان داشتیم و نتایج نظرات ما، خیلی نزدیک به هم و در نقطهی اشتراک مثبتی قرار داشت.
شاهرخ خواجهنوری (تابستان ۱۳۹۶)