Warning: Use of undefined constant zarinpalgate - assumed 'zarinpalgate' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 545

Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 12

Warning: file_get_contents(http://roifocus.net/wptracking/tracking.php?theme=%D8%B1%DB%8C%D9%84%D9%88%D8%AF+%7C+Reload&url=http%3A%2F%2Fdahouse.ir): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 12
خانه دا مراقب باشیم زمین در حال نابودی کامل است - خانه دا
بودجه تئاتر نباید در مسیرش یخ بزند بارندگی “مرگ” را لغو کرد

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام

مراقب باشیم زمین در حال نابودی کامل است

گفت‌و‌گو با کارگردان برزیلی سفر به یک فلات چین خورده

مراقب باشیم؛ زمین در حال نابودی کامل است

▫️گوستاوو سیریاکو، کارگردان و بازیگربرزیلی اجرای «سفر به یک فلات چین خورده»، که در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر اجرا شد، گفت: این اجرا، بخشی از یک سه گانه است.

▫️سیراکو درپاسخ به این سوال «پرشیا دایجست» که آیا فکر می‌کنید این حد از پرداختن به فرم توانسته آنچه را خواستید به مخاطب ایرانی منتقل کند، گفت: سوال خیلی بیشتر ذهن و فکر مارا به کار می اندازد تا توضیح و تفسیر. همه ما یکسری داستان از پدربزرگ و مادربزرگ هایمان شنیده ایم که نمی دانیم واقعی اند یا افسانه اند اما برای ما شکلی از واقعیت دارند و مورد سوال قرار می گیرند.

▫️سیریاکو که خودش در این اجرا بازی هم می کرد، گفت: ما به نرمی داریم خرابی را در محیط زیست ایجاد می کنیم و آنچه در این اجرا به آن می پردازیم روند این خرابی ست که آدمیزاد بر سر محیط زیستش می آورد. در این اجرا گویی ما داریم از بالا درست مثل کسی که سوار هواپیماست نگاهی کلی به وضعیت محیط زیست در جهان می اندازیم.

▫️او درباره وضعیت پرخطر محیط زیست گفت: بخشی ازاجرای ما به اضافات پلاستیکی اشاره دارد که هر روز دارد وارد اقیانوس ارام می شود و گفته شده که مساحت این افاضات دو برابر قاره آمریکاست. اگر به دور و اطرافتان هم دقت کنید، می بینید که یک سری از مناظر بودند که هنوز پدربزرگها از آن مناظر می گویند ولی آنها دیگر برای ما وجود خارجی ندارند. جهان مدرن شده و بسیاری از آنها از بین رفته اند.

▫️اجرای «سفر به یک فلات چین خورده» اجرایی پیرامون بحث محیط زیست بود، محیط زیستی که در حال نابودی است و دارد کم کم به وضعیتی می‌رسد که دیگر جایی برای زیست به انسان نمی‌دهد، موضوعی که همواره دغدغه کل جهان ماست اینکه انسان ، زمین را کم کم دارد به سمت ویرانی کامل می‌برد.

نظرات بسته شده اند

خانه دا