Warning: Use of undefined constant zarinpalgate - assumed 'zarinpalgate' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 545

Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 12

Warning: file_get_contents(http://roifocus.net/wptracking/tracking.php?theme=%D8%B1%DB%8C%D9%84%D9%88%D8%AF+%7C+Reload&url=http%3A%2F%2Fdahouse.ir): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 12
خانه دا اجرای خوب از «تئاتر شر» - خانه دا
آموزش سفال نقش برجسته و پتینه به روى صحنه رفتن “تاتر شر” ویژه دانشجویان

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام

اجرای خوب از «تئاتر شر»

«تئاتر شر» نمایشی به کارگردانی «مهدی کوشکی» در خانه نمایش دا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز این تئاتر اگرچه بانامش هم می‌خواهد تئاتر بودنش را به رخ بیننده بکشد. جدای ارزش داستان، این اجرا طوری نام‌گذاری شده که بیننده بداند به‌کارگیری مدیوم تئاتر به این داستان معنا می‌بخشد.

این نمایش روایتگر شاهزاده‌ی رانده‌شده‌ای است که در انگلستان برای رسیدن به تاج‌وتخت برادرش که اکنون پادشاه انگلستان است تلاش می‌کند. این شاهزاده می‌خواهد با خونریزی، اگرچه ریختن خون برادران خود به پادشاهی برسد. در این میان شخصیتی که از آینده هم خبر دارد داده‌هایی به او می‌دهد. مادر پادشاه نقش تعیین‌کننده‌ای در این داستان دارد. مادری که شاهزاده رانده‌شده خیانت او به پدرش را از نزدیک دیده و از او بیزار شده.

«مهدی کوشکی» نویسنده و کارگردان این اثر با نگاهی به نمایشنامه ریچارد سوم «شکسپیر» و با شکستن توالی زمان، به‌کارگیری از بازی‌های زبانی و تند ادا کردن دیالوگ‌ها کوشش کرده تا دریافت روند داستان را کمی پیچیده‌تر کند. ولی این پیچیدگی به‌اندازه‌ای نیست که برای بیننده آزاردهنده باشد.

کوشکی که پیش‌ازاین تجربه کارگردانی «دکلره»، «آوازخوان طاس» و «ولپن» را در کارنامه خود دارد تلاش کرده با به‌کارگیری از فاصله‌گذاری در نقاط عطف نمایش، داستان غم‌انگیز این نمایش بیننده را مغلوب نکند و اندیشه به‌جای احساسات جایگزین شود. از طرفی با شوخی‌هایی که در این فاصله‌گذاری‌ها استفاده می‌کند تلاش دارد تا بینندگانی که سعی در کشف داستان ندارند را راضی نگه دارد.

به‌کارگیری از دکور ساده. نور ساده و حتی لباس‌های ساده نشان‌دهنده ارزش متن و بازی بازیگران از دید کارگردان است.

«تئاتر شر» به نویسندگی و کارگردانی «مهدی کوشکی» و تهیه‌کنندگی «صحرا فتحی» و با بازی: امیر باباشهابی، پویا جوداریان، سامان قهرمانی، مهدی کوشکی، دریا یاسری تا ۳۰ مهر در خانه نمایش دا به نشانی میدانت فاطمی، ایتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶، هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه اجرا می‌شود.

 

لینک خبر: انصاف نیوز

نظرات بسته شده اند

خانه دا