Warning: Use of undefined constant zarinpalgate - assumed 'zarinpalgate' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 545

Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 12

Warning: file_get_contents(http://roifocus.net/wptracking/tracking.php?theme=%D8%B1%DB%8C%D9%84%D9%88%D8%AF+%7C+Reload&url=http%3A%2F%2Fdahouse.ir): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 12
خانه دا نتایج سومین دوره‌ی «جایزه‌ی رضا کروریان» ۱۳۹۷ به زودی اعلام می‌شود. - خانه دا
نتایج سومین دوره‌ی «جایزه‌ی رضا کروریان» ۱۳۹۷ به زودی اعلام می‌شود. image سرشت جاری

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام

نتایج سومین دوره‌ی «جایزه‌ی رضا کروریان» ۱۳۹۷ به زودی اعلام می‌شود.

 

رضا کروریان

 

نتایج سومین دوره‌ی «جایزه‌ی رضا کروریان» ۱۳۹۷ به زودی اعلام می‌شود.
به گزارش روابط عمومی گروه موسیقی یارآوا، نتایج سومین دوره از مسابقه‌ی آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک؛ جایزه‌ی رضا کروریان ۱۳۹۷ طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.
«مهدی جلالی» مدیر هنری گروه موسیقی یارآوا در این‌باره گفت: «با اتمام زمان ارسال آثار برای دوره‌ی سوم مسابقه‌ی کروریان در پایان روز سی‌ویک خردادماه، تمامی آثار به صورت بی‌نام و با کُد پنج رقمی انتخابی آهنگسازان، به هیئت داوران تحویل داده شده و کار بررسی آثار از هفته‌ی قبل آغاز شده است.»
وی در ارتباط با زمان اعلام نتایج گفت: «از آن‌جایی که داوران در کشورهای مختلف سکونت دارند، روز جمعه ۱۳ جولای مقارن با ۲۲ تیرماه، آخرین جلسه‌ی هیئت داوران به صورت آنلاین برگزار می‌شود و پس از آن، ظرف یک تا دو روز بعد، نتایج قطعی توسط کمیته‌ی برگزاری مسابقه اطلاع‌رسانی خواهد شد.»
جلالی در ارتباط با ترکیب هیئت داوران برای مسابقه‌ی امسال عنوان کرد: «طبق روال دوسال گذشته، «یوآخیم هاینتس»، استاد آهنگسازی و مدیر استودیوی موسیقی الکترونیک دانشگاه موسیقی، تئاتر و رسانه‌ی هانوفر، به‌عنوان رئیس هیئت داوران و مدیر بخش موسیقی الکترونیک یارآوا، دیگر اعضاء را انتخاب کرده است. در این دوره به غیر از هاینتس، «لوئیس جوری» استاد آهنگسازی دانشگاه مونته‌ویدئو (اروگوئه)، «سارا اباذری» استاد آهنگسازی دانشگاه تهران، به اضافه‌ی «ارسلان عابدیان» که به عنوان یکی از بنیان‌گذاران این مسابقه، عضو ثابت هیئت داوران می‌باشد، قضاوت آثار را برعهده دارند.»
رهبر ارکستر مدرن یارآوا در پایان در خصوص تفاوت آثار ارسالی امسال و دو سال گذشته گفت: «مسابقه‌ی امسال به لحاظ ساختاری، تفاوت بسیاری با دو دوره‌ی قبل داشت. با توجه به اینکه از سال سوم، علاوه بر آثار فیکس‌مدیا یا آکوزماتیک، دو بخش دیگر برای ساز و فیکس‌مدیا و یا ساز و لایوالکترونیک داریم، بحث تخصصی آهنگسازی، بیشتر خود را نشان می‌دهد و دیگر تنها موضوع آشنایی با نرم‌افزار و توانایی استفاده از تکنیک‌های موسیقی الکترونیک مطرح نیست. برای ما بسیار جالب بود که تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره، نسبت به دوره‌ی دوم کمتر بود. اما جالب‌تر از آن اینکه، با کاهش کمیت آثار، در این دوره شاهد کیفیت متفاوتی در آثار هستیم.

این به معنای عدم کیفیت در آثار سال‌های قبل نیست. بلکه تنها رشد کیفی تمامِ کارهای ارسالی و نه فقط کارهای منتخب را به ما نشان می‌دهد که برای همه‌ی ما بسیار خوشحال‌کننده بود. در دو سال قبل، ما مجبور بودیم در همان ابتدای کار، پیش از ارسال آثار برای هیئت داوران، تعداد قابل توجهی از آثار را از چرخه‌ی رقابت حذف کنیم. زیرا آثاری در انواع و اقسام ژانرهای مختلف موسیقی الکترونیک از جمله اَمبینت، تِرنس، تکنو، هاوس و … برای مسابقه ارسال می‌کردند که موضوع مسابقه‌ی ما نبود. اما امسال هیچ اثری وجود نداشت که برای داوری ارسال نشود و تمام آثار در حیطه‌ی موسیقی معاصر نوشته شده‌اند.»
مسابقه‌ی آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک؛ جایزه‌ی رضا کروریان، در گرامیداشت آهنگساز نوگرای ایرانی رضا کروریان (۱۳۹۳-۱۳۵۰) شکل گرفته است. این مسابقه که قرار است هر ساله با اعلام فراخوان برگزار شود، در جهت پشتیبانی از موسیقی الکتروآکوستیک و بیشتر شناساندن این موسیقی در ایران، از آهنگسازان فعال در حوزه‌ی موسیقی الکترونیک بدون محدودیت سنی دعوت می‌کند که با ارسال آثار خود در این مسابقه شرکت کنند. این مسابقه توسط گروه موسیقی یارآوا و نشر موسیقی معاصر تاسیس شد و با حمایت مالی خانواده‌ی کروریان توسط گروه یارآوا برگزار می‌شود.

 

نظرات بسته شده اند

خانه دا