Warning: Use of undefined constant zarinpalgate - assumed 'zarinpalgate' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 545

Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 12

Warning: file_get_contents(http://roifocus.net/wptracking/tracking.php?theme=%D8%B1%DB%8C%D9%84%D9%88%D8%AF+%7C+Reload&url=http%3A%2F%2Fdahouse.ir): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/dahous/domains/dahouse.ir/public_html/wp-content/themes/reload/functions.php on line 12
خانه دا مَسترکلاس و اجرای نوازنده ویولن آلمانی در ایران - خانه دا
image اجرای موسیقی دالون سوزان زاپف image خوا بی دار

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام

مَسترکلاس و اجرای نوازنده ویولن آلمانی در ایران

نوازنده ویولن آلمانی در سفر به ایران قصد برگزاری مسترکلاس نوازندگی ویولن و اجرایی از آثار دو نسل از آهنگسازان ایران و جهان را دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه موسیقی یارآوا، در دومین سفر «سوزان زاپف»، نوازنده ویلن به ایران روز دوشنبه (نهم اردیبهشت) مسترکلاسی را برای نوازندگان ویلن و برای تمام دوره‌ها که شامل موسیقی مجلسی سازهای زهی و آنسامبل‌های مختلط است در خانه ی نمایش دا واقع در میدان فاطمی، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶ برگزار خواهد کرد.

«سوزان زاپف» متخصص در اجرای موسیقی معاصر است، اما آموزش وی در این کارگاه تمام سبک‌ها و دوره‌ها (از باروک تا معاصر) را در برمی‌گیرد. علاقمندان به حضور در این کارگاه می‌توانند با رپرتوارهای متفاوتی از تمام دوره‌ها، شامل رنسانس، باروک، کلاسیک، رمانتیک و معاصر در این کارگاه شرکت کنند.

حضور در این کارگاه به دو صورت فعال و غیر فعال امکان‌پذیر است. نوازندگان فعال، با انتخاب یک قطعه از رپرتوار  ویلن کلاسیک، می‌توانند قطعه را بنوازند تا زاپف بر اساس آن قطعه، روی تکنیک، سونوریته، پوزیسیون و … موارد مختلف را با وی کار کند.

نوازندگان فعال این امکان را دارند که قطعه‌ای برای ویلن سلو و یا قطعه‌ای برای ترکیب دیگری از موسیقی مجلسی شامل دوئت، تریو، کوارتت انتخاب کنند. نوازندگان غیر فعال می توانند در طول مدت  کلاس حضور داشته باشند و از مباحث و همچنین کار این موسیقیدان‌ آلمانی با نوازندگان فعال استفاده کنند. برای شرکت در این کارگاه، محدودیتی برای سطح نوازندگی وجود ندارد.

همچنین در نیمه اردیبهشت، اجرایی از آثار دو نسل از آهنگسازان ایران و آلمان همچون مهدی جلالی، شاهرخ خواجه نوری، هلموت زاپف، فرزیا فلاح، سون اینگو کخ توسط سوزان زاپف و با همراهی ارکستر مدرن یارآوا در خانه ی نمایش دا اجرا خواهد شد.

سوزان زاپف تحصیل کرده در برلین و آمستردام نزد Ilan Gronich و Keiko Wataya، عضو آکادمی موسیقی مجلسی پوتسدام و آنسامبل MusikFabrik، ویلن اول و بنیان گذار کوارتت زهی سونار (برلین)، دارنده‌ی جایزه‌ی موسیقی Kranichsteiner جهت تفسیر و اجرا در سال ۲۰۰۳ … می‌باشد و همچنین نخستین اجرای جهانی قطعات بسیاری توسط ایشان انجام شده است.

وی در تیرماه سال ٩۴ در ایران و در چهلمین برنامه‌ی خلوت موسیقی گروه یارآوا با موضوع تکنیک‌های ویلن هلموت لاخنمن (Helmut Lachenmann) و بررسی اثری از اینیگو میراندا (inigo miranda) و همچنین کارگاه نوازندگی ویلن، با موضوع تکنیک‌های معاصر در نوازندگی این ساز را برای آهنگسازان و نوازندگان ایرانی برگزار کرده است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا برای ثبت نام در کارگاه با دفتر گروه موسیقی یارآوا با شماره ی ۴۴٠۶٨۵۶٠ تماس بگیرند.

 

لینک خبر: ایسنا

نظرات بسته شده اند

خانه دا